Når du samarbejder med os

Vores samarbejde med din virksomhed bygger på et gensidigt tillidsfuldt og fortroligt forhold. 

Samarbejdsaftale

Vi laver en tilpasset samarbejdsaftale, hvor vi beskriver den ydelse, vi leverer og til hvilken pris.

Fortrolighed

Samarbejdsaftalen indeholder en fortrolighedsaftale, og hvis det er nødvendigt en databehandleraftale.

IT-systemer

Vi arbejder i dine bogførings- og administrationssystemer, som du  giver os adgang til via nettet.

Vi kender den travle hverdag i en virksomhed og sørger for aflastning

Økonomi og administration er nødvendigt, men ikke altid det, der er mest fokus på, når det er bedre for virksomheden at bruge tid på kunder og produktudvikling.

Vi laver de nødvendige arbejdsopgaver, så du både kan være tryg ved, at det økonomiske og administrative fungerer på en måde, der samtidig giver virksomheden det nødvendige overblik til at træffe de rigtige beslutninger.

Vi samler på tilfredse kunder - det siger nogle af dem:

Da vi etablerede vores autocamper udlejningsfirma, stod Esbjerg Kontor Assistance for udarbejdelse af bogføringsrutiner og opsætning af regnskabs- og bookingsystem. Lone og Niels står stadig for al daglig bogføring, momsindberetninger, fakturering, arkivering samt udarbejdelse af årsregnskab og rapporter vil vores pengeinstitut. Vi modtager også god sparring i hverdagen og er meget tilfredse med samarbejdet.
Arno Kristensen
Direktør, Goautocamping
Vi er meget glade for samarbejdet med Lone og Niels i Esbjerg Kontor Assistance som har opbygget vores daglige bogføringsrutiner i Dinero. I forbindelse med udarbejdelsen af årsregnskabet står Niels for alt materiale og kontakt til vores revisor, så vi ikke skal bruge tid på det i dagligdagen.
Claus og Helle Svane Gleerup
Indehavere, Svane bolig
Da vi som lille start-up virksomhed skulle i gang med bogføring og administration, oprettede Esbjerg Kontor Assistance regnskabssystem (Dinero) samt bogføringsrutiner og momsindberetninger. Vi varetager idag selv den daglige bogføring, men Niels hjælper os fortsat med klargøring af årsregnskabet og andre rådgivningsopgaver.
Johan Kragerup
Indehaver, Pilegård Cideri, bornholm
Esbjerg Kontor Assistance hjalp os med at oprette bogføringssystemer og iværksætte daglig bogføring, samt klargøre regnskabsmateriale til revisor i forbindelse med, at vi skulle udskille vores ejendom i et særligt ejendomsselskab. Arbejdet blev udført hurtigt og effektivt og meget selvstændigt uden involvering fra os.
Marianne Arendt
Indehaver, Svendborg camping center

Har du spørgsmål?

Vi har samlet svar på nogle af de spørgsmål, vi oftest bliver stillet

Spørgsmål omkring bogholderi

I princippet betyder det at outsource sit bogholderi, at man ikke har nogen ansat bogholder, men at man lader Esbjerg Kontor Assistance stå for det hele.

Lad en professionel lave bogholderiarbejdet. Hvis din virksomhed er som de fleste andre, er både ejerens og de ansattes tid bedst udnyttet ved at koncentrere sig om kunder, produkter og ideudvikling.

Ved at outsource dit bogholderi, behøver du ikke længere at være afhængig af det interne arbejdspres for at få det økonomiske overblik, der er nødvendigt for at tage de rigtige beslutninger i hverdagen. Vi leverer de tal og det overblik du har brug for.

Det korte svar er nej. Du får faktisk mere kontrol, da du kun skal forholde dig til den rapportering, du modtager fra os, og ikke om alt er bogført korrekt og om alle transaktioner er på plads.

Det er klart, at timepriserne er højere end interne timepriser. Til gengæld er vi som fagfolk formentlig mere effektive, og du betaler kun for den tid, vi bruger til opgaven, hvilket kan være mindre, end hvis det skal laves internt i virksomheden.

Ja, det kan man sagtens – I de lidt større virksomheder kan der være for mange opgaver til, at bogholderiet kan nå dem alle på en betryggende måde. Esbjerg Kontor Assistance laver gerne en gennemgang af arbejdsopgaverne og påtager os en del af dem i samarbejde med virksomhedens eget bogholderi. Det kan være, at netop det betyder at arbejdsmiljøet højnes og den samlede kvalitet får et løft.

Spørgsmål omkring systemer og overblik

Med de ændringer der er på vej i Regnskabsloven, bliver det et krav, at alle bilag opbevares digitalt sammen med posteringerne. Samtidig kommer der krav om, at de systemer man bruger er godkendte af Erhvervsstyrelsen og ligger ude på nettet. Der findes allerede i dag en række internetbaserede systemer, der er velegnede til dette – eksempelvis Dinero og E-conomic. Disse systemer udmærker sig både ved, at de er forholdsvis billige, og at de nemt kan integreres med andre systemer til bl.a. kasse, lager, løn osv. Der findes også en række brancheløsninger, der dækker disse behov – så det vil være vores anbefaling at kigge i disse retninger.

Umiddelbart skal der være gode grunde til at skifte sit system. De primære årsager kan være lovgivning, pris eller bedre funktionalitet. Det er som regel forbundet med noget arbejde og eksterne omkostninger at skifte system, men det kan lade sig gøre – og ofte opnår man både omkostningsbesparelser og betydelige arbejdslettelser ved at foretage et skift til et moderne internetbaseret system. Esbjerg Kontor Assistance hjælper gerne med at vurdere mulighederne og gennemføre projektet.

Når vi løser opgaver for dig, gør vi det for det meste ved, at vi får adgang til dine internetbaserede systemer. Vi aftaler så, hvordan vi får det nødvendige materiale fra din virksomhed. Der findes mange automatiske måder at gøre det på – ofte ved indscanning, men allerbedst ved direkte indlæsning i bogholderisystemerne fra leverandører osv. Vi arbejder så hjemme fra vores adresse, men kommer også gerne til din virksomhed efter nærmere aftale, hvis der er behov for, at vi gennemgår nogle ting sammen. 

Det kommer lidt an på den aftale vi laver. Som udgangspunkt får du hver måned en oversigt over den seneste måneds drift og balance med sammenligning til den forløbne periode. Hvis du vil have endnu bedre overblik kan vi også lave budgetsammenligninger og forslag til budgetændringer. Vi udfærdiger også gerne rapporter, som kan bruges overfor dit pengeinstitut. Det vigtigste er, at vi laver rapporter der præcist viser de ting du skal bruge for at tage de rigtige beslutninger – hverken mere eller mindre. 

Lidt afhængig af størrelse – og efter vores mening også tradition og krav fra pengeinstitut – er der mange virksomheder, der bruger en revisor til at udarbejde årsregnskab. For at revisiorerne kan udarbejde et retvisende regnskab for virksomheden, har de brug for at kunne se og kontrollere de rette ting. Vi sørger for at lave en “revisorpakke”, når regnskabsåret er slut. Pakken indeholder en række afstemninger og dokumentationer af de forskellige poster samt nogle sandsynliggørelser af, at omsætning, varelager og andre nøgleområder er i overensstem- melse med det, der er oplyst. Når revisor selv laver disse ting, er det som regel til helt andre timepriser end dem, vi tager – og i virkeligheden ønsker de fleste revisorer at revidere årsregnskabet på baggrund af færdigt og klart materiale.

Vi siger ikke, at det er nødvendigt, men med vores erfaring fra en lang række virksomheder – store som små – ved vi, at vores kunder sætter stor pris på den sparring, vi kan give. Vores formål med sparringen er også at “provokere” ledelsen til at fokusere på de områder, der giver mest værdi for virksomheden, og ikke spilde tiden på unødige konflikter og opgaver, der egentlig ikke tilfører noget som helst. Ofte ved man jo godt, hvad der skal gøres, det er bare vanskeligt at få det udført i dagligdagen. Vi påtager os gerne at hjælpe med at gennemføre de nødvendige ændringer og nye arbejdsopgaver, der skal til for at holde den rigtige kurs.

Vi har erfaring med at beskrive en god ide eller et projekt på en enkel og overskuelig måde, og samtidig lave rentabilitetsberegninger og budgetter. Det giver en høj troværdighed at kunne fremlægge et enkelt og overskueligt overblik for pengeinstituttet eller andre samarbejdspartnere, der sammen med virksomheden måske skal løbe en risiko ved at gå ind i projektet. 

Niels har været involveret i flere køb og salg af virksomheder. Vi formidler ikke salg af din virksomhed, men vi deltager gerne i processen med at finde den virksomhedsmælger og salgsform der passer bedst. Vi kan også hjælpe med at lave det ofte omfattende materiale, som en eventuel køber forlanger før handelen kan gennemføres. Vi bistår også gerne i den til tider tunge og ressourcekrævende due-dilligence fase, der afslutter handelen.

Om os

Esbjerg Kontor Assistance
Sædding Strandvej 251C
6710 Esbjerg V

CVR: 43801376